Fodor Henriett

A nyelv és kommunikáció iránti érdeklődése és szeretete vezérelte Henriettet az ELTE Bölcsészettudományi Karára, ahol magyar alapszakon végzett 2016-ban. Tanulmányai során megismerkedett a nyelvelsajátítás és nyelvhasználat különbözőségeivel, illetve beszédtudományi, pszicholingvisztikai, és pedagógiai ismereteket is szerezhetett.

-Tanulmányaim végéhez közeledve fogalmazódott meg bennem az igény, hogy szeretném még jobban elmélyíteni meglévő tudásomat, így kerültem az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karára, amely szemléletformáló erejével meghatározta azt, hogy ki vagyok ma, és mivel szeretnék foglalkozni. Második diplomámat 2020-ban szereztem meg logopédia-pszichopedagógia szakirányokon. Kiváló gyakorlatvezetőim voltak, akik módszertanilag is segítették fejlődésemet: megannyi ötletet, trükköt leshettem el tőlük, melyek inspiráltak a fejlődésre és a folytatásra egyaránt. – meséli Fodor Henriett.

 

A beszédindítás és a nyelvi fejlesztés a kedvence

-A szakmai munkán belül a beszédészlelés, beszédmegértés és nyelvi fejlesztés, illetve a diagnosztika áll a legközelebb a szívemhez. Előbbi bizonyára a nyelvészeti alapjaim miatt vált kedvencemmé, utóbbi már tanulmányaim végeztével, a gyakorlatban értékelődött fel a szememben. Kihívást is jelent, hiszen ilyenkor más készségeimet kell alkalmaznom szakemberként, mint a fejlesztéseknél. Szinte mozaikonként illesztem egymáshoz az egyes eredményeket, hogy végül jobban rálássak a gyermek aktuális állapotára. - avat be a logopédus, aki pályája kezdete óta foglalkozik a korai életszakaszban előforduló beszéd- és nyelvfejlődési nehézségekkel.

 

Szoros együttműködésben a családokkal

-A családok 2 éves kortól fordulhatnak hozzám, ebben az életkorban, már bizonyos tünetek kapcsán beszélhetünk expresszív és receptív nyelvi késésről, amelynek korai ellátása kiemelt jelentőségű a nyelvfejlődés gördülékenysége, és a lemaradás mielőbbi áthidalása szempontjából. Foglalkozom óvodás és kisiskolás gyermekekkel is, velük elsősorban az artikuláció, beszédészlelés és beszédmegértés, nyelvi területeken tapasztalt nehézségekkel, valamint diszlexia gyanúja, diszlexia, nyelvlökéses nyelés esetén.- mondja a szakember, aki második diplomája megszerzését követően közel két évig dolgozott a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat XII. Kerületi Tagintézményében korai fejlesztő gyógypedagógusként, ahol egy team tagjaként vett részt a bölcsődés korú gyermekek gyógypedagógiai-logopédiai fejlesztésében. - Itt tapasztaltam meg a családokkal és a kisgyermeknevelőkkel való szoros együttműködés terápiás erejét. Eddigi szakmai utam egyik legfontosabb tanulsága, hogy partnerként együttműködve tudjuk a legnagyobb sikereket elérni, ami olykor egészen apró lépések sorozata. Ezért számomra a szakmai munka szerves része a szülőkkel, gyermeket körülvevő szakemberekkel való közös ötletelés, és lehetőségek keresése a nehézségek csökkentésére, az erősségek kiaknázására és a motiváció fenntartására. – fogalmazza meg.

A szakmai munka mellett Henriett a feltöltődésre is mindig szán időt, ilyenkor egy hosszú sétát tesz a kutyájával, olvas, vagy filmet néz. Szabadidejét ezen kívül családja és barátai körében tölti szívesen, vagy társastánccal kapcsolódik ki.

Visszahívást kérek