Bognár Judit

Bognár Judit egy önkéntes munka során került először kapcsolatba eltérően fejlődő gyerekekkel. A közösen töltött idő élménye sarkallta arra, hogy tanulmányait az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karon pszichopedagógia és logopédia szakirányon megkezdje.

-Mindig is emberekkel akartam foglalkozni, ez volt az álmom. -meséli a szakember. - A logopédia szak azért tetszett, mert úgy éreztem, hogy itt sokféle emberrel, helyzettel, nehézséggel találkozhatok. Tudok segíteni a nem beszélő kisgyermekektől a közönség előtt álló felnőttekig mindenkinek.

 

Tapasztalatok a legjobb állami intézményből

A kötelező gyakorlataim során számos fantasztikus szakember munkájába pillanthattam bele, tanulhattam tőlük. Már ekkor különös érdeklődéssel fordultam a dadogásterápiák felé, illetve nagyon izgatott a kisgyermekek beszédindítása. A pályámat a patinás Fővárosi Beszédjavító Intézetben kezdtem, majd 10 év után a zuglói szakszolgálatban folytattam, ahol 9 évig dolgoztam. – mondja Bognár Judit, aki 2009-ben megszerezte másoddiplomáját drámapedagógiából, illetve tudása elmélyítésének érdekében ugyanebben az évben gyógypedagógia szakvizsgát is tett. - Sok területen dolgozhattam, de leginkább a komplex ellátás érdekelt a logopédiában, azaz a pszichológusokkal, mozgásfejlesztőkkel, fejlesztőpedagógusokkal való közös munka.

 

Változatos problémákra nyújt megoldást

-Kisgyermekek komplex felmérésében, nyelvi késés vizsgálatában, beszédindításban otthon érzem magam. Szívem csücske a dadogásterápia. Jó látni a fejlődést, mikor nyelvlökéses nyelés terápiát tartok, vagy ha a beszédhangok kerülnek a helyükre. Fontosnak tartom a beszédészlelés, beszédértés fejlesztését. Bármelyik területnél fontos számomra, hogy maximálisan a hozzám forduló személyére koncentráljak, illetve, hogy próbáljam élvezetessé tenni a terápiás órákat. – meséli a logopédus, aki 1,5 éves kortól várja klienseit.

 

Szakmai tervek  

- Szeretném állandóan frissen tartani a szakmai tudásomat, elsajátítani a legújabb terápiás módszereket. Terveim között szerepel, hogy tovább képzem magam a művészetterápiák területén, illetve az autista gyermekek beszédfejlesztésében. – avat be a szakember, aki a jövőbeni tervek kovácsolása mellett szabadidejében alkotó tevékenységekkel töltekezik, illetve családjával és két gyermekével kirándul, sportol.

 

Visszahívást kérek