Kérje ingyenes visszahívásunkat, ha időpontot egyeztetne, vagy részletesebb tájékoztatást kér szolgáltatásainkról.
Diszkalkulia vizsgálat
Azok a gyerekek, akik könnyen és rendszeresen elakadnak a számok világában általában rövid idő után érdeklődésüket veszítik a matematika iránt. A személyiséget támogatva, a tanulással szembeni ellenállást legyőzve azonban ezek a gyerekek is képesek szert tenni azokra a készségekre és képességekre, amelyek eligazodást nyújtanak a stabil számoláshoz és a jó logikai gondolkodáshoz.
Diszkalkuliának, a számolás elsajátítási zavarának nevezzük azt a jelenséget, ahol a matematika elsajátításához szükséges képességek más képességekhez viszonyítva elmaradottak, az iskolai tanítás-tanulás és a rendszeres otthoni gyakorlás ellenére is lassabban fejlődnek.
Az általános iskolás gyerekeknél a számolási nehézség, zavar megmutatkozhat a matematikai feladatok sikertelenségeiben és gyakran társulhat mindehhez még a sikertelenségtől való félelem is. Az iskolában nemcsak a matematika tantárgyból teljesíthetnek gyengébben, hanem sokszor a fizika, a kémia, a földrajz és a történelem tantárgyak is nehézséget jelenthetnek számukra.
A diszkalkulia veszélyeztetettség már nagycsoportban felismerhető, ha:
- a gyermek 6 éves kora körül sem érdeklődik a számok iránt, nem tud, vagy csak hibásan képes számlálni;
- nem érzi a mennyiségek közötti különbséget;
- gyengébb az emlékezete;
- gyengébb a térbeli, időbeli tájékozódása;
- nyelvi kifejezőkészsége, beszédértése nehézkes, lényeglátása gyenge.
Diszkalkuliára utaló tünetek kisiskolás korban:
- a gyermek csak rövid ideig képes egy dologra koncentrálni, figyelme szétszórt, fáradékony;
- gyakran cserél fel (pl. hasonló hangzású vagy egymásra hasonlító) számjegyeket, számlálásnál sokszor hagy ki számokat;
- a számjegyekhez nehezen rendeli hozzá a megfelelő mennyiséget;
- nehézségei vannak a számtani műveletek értelmezésében, a matematikai jelek, szabályok alkalmazásában;
- nehezen birkózik meg az egyszerűbb szöveges feladatok megoldásával, sorozatok szabályának felismerésével, folytatásával;
nyűgös, ideges, esetleg kedvetlen lesz a matek feladatok láttán és vagy meg sem csinálja, vagy összecsapja azokat.