Gorzás Judit Éva

Gorzás Judit Éva két terület ötvözetéből teremtette meg azt a hivatást, melyet nagy szenvedéllyel űz: olyan logopédus, aki mozgásterápiával is foglalkozik. A logopédiai terápiák  közül nagy tapasztalatra tett szert a dadogás, diszfónia, megkésett beszédfejlődés, artikuláció, nyelvlökéses nyelés, valamint a beszédhang javítása terén. A szakember a folyamatos tanulásban hisz, így mindig újabb és újabb tanfolyamokból, képzésekből szemezget.

– Szolnok megyében nőttem fel, majd Debrecenbe jártam két tannyelvű gimnáziumba. Gyermekkoromban versmondó versenyekre jártam, majd hamar kiderült, hogy könnyen fel tudom venni a kapcsolatot a gyerekekkel, mindenkivel képes vagyok megtalálni a hangot. Így alakult ki bennem egy gyógypedagógiai érdeklődés, és az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karára felvételiztem, ott diplomáztam logopédia szakirányon – idézi fel Gorzás Judit Éva, akinek a családjában többen pedagógusok, köztük édesanyja is.

Önkénteskedés és mexikói tapasztalatszerzés

– Az egyetem alatt főként a gyakorlatok voltak számomra a meghatározók. Nagyon aktív egyetemista voltam, részt vettem a Hallgatói Önkormányzat munkájában, és sokat önkénteskedtem. Az első munkahelyem Zuglóban volt, két óvodában és egy iskolában tartottam foglalkozásokat, mellette pedig magánórák keretében is csináltam terápiákat – meséli a logopédus, aki akkoriban került kapcsolatba azzal a családdal, amelynek révén később nyolc hónapot töltött Mexikóban.

– Egy magyar családhoz mentünk ki, ahol autizmussal élő gyermekekkel foglalkoztam. A párom szintén velem tartott erre a kalandra, és mindkettőnknek pozitív élmény volt belelátni egy másik kultúrába, miközben szeretetteljes emberek vettek minket körül. Hazaköltöztünk, és nem sokkal később született meg első gyermekünk, Barnus.

Zömében 0-5 éves gyerekekkel foglalkozik

– Körülbelül másfél-két évet voltam vele otthon, közben elsajátítottam egy mozgásterapeuta képzést – mondja mosolyogva a szakember, aki aztán a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat 1. Kerületi Tagintézményében helyezkedett el, és mind a mai napig ott dolgozik.

A dadogás, diszfónia, megkésett beszédfejlődés, artikuláció, nyelvlökéses nyelés, valamint a beszédhang javítása mellett iskolaelőkészítéssel, szociális készségekkel is foglalkozik. Zömében 0-5 éves gyermekek járnak hozzá, ám leggyakrabban 1,5-3 évesek szülei találnak rá, ebben van a legnagyobb gyakorlata.

Jövőbeni célok

– Úgy éreztem, hogy már nem olyan kicsik a gyerekek – második gyermekünk, Rebus hároméves lesz –, és ideje újabb fejezetet nyitnom a szakmai életemben, és az állami mellett a magánszférában is tapasztalatot szeretnék gyűjteni. Nagyon örülök, hogy mindezt a TritonLife csapatához csatlakozva tehetem. Jövőbeni célom, hogy evésterápiai és szoptatási tanácsadói képzésen is részt vegyek, hiszen ezekre óriási igényt látok, amikor a hozzám érkező családokkal beszélgetek – fogalmaz Gorzás Judit Éva, aki az élet többi területén is képzi magát, nemrég például mérlegképes könyvelő képesítést szerzett.

Az idegrendszer újjáépítése

A szakember két terület ötvözetéből teremtette meg azt a hivatást, melyet nagy szenvedéllyel űz: olyan logopédus, aki mozgásterápiával is foglalkozik. Úgy véli, a kommunikáció és a mozgás kéz a kézben járnak, kitűnő párost alkotnak. Tapasztalata szerint a logopédia, ha önmagában, lecsupaszítva nézzük, sajnos nem elegendő, szükség van olyan kiegészítő terápiára, amely támogatja az idegrendszer újjáépítését.

Olvasunk, verselünk, mondókázunk, éneklünk…

– Sokszor viccelődöm azzal, hogy nekem a gyermekeim a legjobb “reklámok”, mindketten kétéves kor körül már folyékonyan beszéltek, nemcsak szép kiejtéssel, hanem gazdag szókinccsel is. Rengeteg nyelvi játékot csinálunk, sok mesét olvasunk, verselünk, mondókázunk, éneklünk… Emellett esőben, hóban-fagyban kint vagyunk a természetben, sokat mozgunk. Úgy érzem, az otthoni tapasztalataim miatt is hitelesen tudok tanácsot adni a hozzám forduló szülőknek – mutat rá Gorzás Judit Éva.

Visszahívást kérek